Mijn Reis naar Denemarken - Reisverslag uit Haderslev, Denemarken van Jelmer Jetten - WaarBenJij.nu Mijn Reis naar Denemarken - Reisverslag uit Haderslev, Denemarken van Jelmer Jetten - WaarBenJij.nu

Mijn Reis naar Denemarken

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

02 November 2017 | Denemarken, Haderslev

Over mij:

Ik ben Jelmer, 25 jaar oud en sinds 3 jaar studerende in Denemarken. Ik woon sinds de zomervakantie van 2014 in Denemarken, nadat ik me in februari van dat jaar al had aangemeld voor de studie en (gelukkig) werd uitgekozen om te mogen beginnen!


Wat ik studeer en waarom ik hiervoor heb gekozen:

Ik studeer Business language and IT-marketing communication aan het University College Syddanmark. (Syddanmark betekent: Zuid-Denemarken) Momenteel zit ik in het afstudeerjaar en verwacht in in Januari af te studeren.

Ik heb voordat ik naar Denemarken vertrok ongeveer 2,5 jaar gewerkt bij de ToysXL. Hier was ik klantenservice medewerker op de webwinkel en heb ik veel ervaring mogen opdoen in het wereldje van de service en sales. Hier begon eigenlijk op een gegeven moment de interesse voor marketing en sales / communicatie aan te wakkeren en zodoende de keuze gemaakt. Op het moment dat ik voor ToysXL werkte wist ik niet goed wat ik wilde en heb ik ook ongeveer anderhalf jaar niet meer gestudeerd, omdat ik simpelweg niet goed wist wat ik wilde doen in het leven. Uiteindelijk heb ik door deze baan toch inspiratie gekregen om een grote stap te zetten in het leven.

Ik kende een Deense jongen via het internet en ben via hem in contact gekomen met deze hogeschool. Hun manier van introduceren en lesgeven sprak me zo aan dat ik voelde, dat ik er gewoon voor moest gaan. Het Deense schoolsysteem is heel anders ingericht dan in Nederland. Er ligt heel veel focus op het samenwerken. In plaats van veel theorie, krijg je meer echte groepsprojecten, seminars van mensen uit het bedrijfsleven en is er veel meer focus op je individuele ontwikkeling. Je voelt je hier niet als een nummer, maar als een persoon dat echt gezien word. Dit is soms in Nederland wel anders, althans dat gevoel had ik. De manier van leren werkt hier veel effectiever voor mij, dan in Nederland.

Mijn plannen na de studie:

Nadat ik Deens heb leren spreken en het nu vloeiend beheers, voel ik me ook erg prettig in het contact met de Denen en als je ze leert kennen zijn het hele warme lieve mensen. Inmiddels heb ik naast mijn studie ook een studiebaan hier in Denemarken bij http://www.trendhim.nl, (Een winkel voor mannen accessoires) die mij de kans hebben gegeven me verder te ontwikkelen in het Deense bedrijfsleven. Daar leer ik veel van en ik ben ze dan ook dankbaar voor deze kans.

Ik zie mezelf in de komende jaren uiteraard eerst afstuderen, werken, veel kennis opdoen en een leuk huis kopen samen met mijn vriendin.

Tags: denemarken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelmer

Buitenlandse student met een passie voor reizen

Actief sinds 02 Nov. 2017
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 1244

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 01 Januari 2018

Mijn reis naar Denemarken

Landen bezocht: